    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: inwentaryzacja - KH
    Date: Fri, 23 Dec 2005 09:47:54 +0100

    Dlatego

    > To prawda, zdecydowanie.
    > Z drugiej strony ustawa stwierdza iż rozliczenie powinno być dokonane
    > "na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg" - bez dalszych warunków.

    u mnie (updop) stoi napisane tak:

    Art. 9. 1. Podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej,
    zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości
    dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za
    rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia
    wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przepisami art. 16a-16m.

    > Nie wzbudza wątpliwości, że jeśli np. coś jest kosztem podatkowym
    > a nie jest rachunkowym (lub na odwrót) to oczywiście musi dane
    > z tych ksiąg odpowiednio "zaliczyć".
    > Ale mamy do czynienia z przypadkiem kiedy jakiejś danej w prawidłowo
    > prowadzonych księgach *nie ma*... a jednocześnie wiadomo że najbliższy
    > remanent spowoduje skorygowanie rozliczenia (jak na KPiR).
    > Oczywiście gdybam sobie tylko luzem ;)

    nie wiem, czy dobrze cie zrozumiałam,
    ale zobacz może tu:
    http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=2756

    "W powyższej kwestii wyraziło swoje stanowisko również
    Ministerstwo Finansów w piśmie z dnia 15.03.1996r., Nr PO 3-IP- 722-91/96
    wyjaśniając, że " przepisy o rachunkowości nie są podatkotwórcze (.).
    Powyższe oznacza, że nie wszystkie przychody czy zyski nadzwyczajne ujęte w
    księgach rachunkowych stanowią przychody w rozumieniu przepisów podatkowych
    i nie wszystkie koszty czy straty nadzwyczajne - koszty uzyskania
    przychodów. Do takich nie uznawanych pozycji należą m.in. dodatnie bądź
    ujemne skutki wyceny bilansowej składników majątkowych.
    W konkretnej sytuacji faktyczny wynik dla celów podatkowych powstanie
    dopiero w chwili sprzedaży wyprodukowanych wyrobów. Będzie to bowiem
    różnica między wartością uzyskaną ze sprzedaży w cenie sprzedaży (jako
    przychód) a wartością tych wyrobów w rzeczywistym koszcie ich wytworzenia
    (jako koszcie uzyskania przychodu). Natomiast różnica ostrożnej wyceny
    będzie jedynie stratą nadzwyczajną mającą wpływ na ustalenie wyniku
    ekonomicznego Spółki."

    Reasumując, sporządzona zgodnie z przepisami ustawy o
    rachunkowości wycena bilansowa składników majątku obrotowego lub ich
    przecena, w przypadku częściowej utraty ich wartości - jest jedynie
    bilansowym wyliczeniem i nie stanowi kosztów uzyskania przychodów dla celów
    podatkowych.

    Dla uzyskania wyniku podatkowego koszty uzyskania przychodów wystąpią z
    chwilą sprzedaży tych wyrobów w cenie sprzedaży".

    przepraszam, że nie wycinam, ale lepiej niech zostanie tak jak jest

    pozdrawiam