    From: "fart" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ile w tym roku ...?
    Date: Tue, 17 Jun 2003 11:05:43 +0200
    Sender: a...@f...onet.pl@dial-1788.jgora.dialog.net.pl

    > *Wymagrodzenie* urlopowe = wnagrodzenie za czas przebywania na urlopie
    > płatnym - wynosi tyle ile przeciętnie zarabiasz, bez wzgledu na to gdzie
    > ten urlop spędzasz, może byc pod jabłonią...
    > Świadczenie urlopowe, nie mające nic wspólnego z wynagrodzeniem
    > urlopowym ani z żadnym drzewem owocowym, wynosi w tym roku 658,57zł -
    > stawka podstawowa.
    > Dla nektórych grup pracowników stawka jest inna, ale całej tabeli nie
    > będę wyrysowywać. Wyrazaj się jednoznacznie.

    Kurdelebele .... nie wiem jak zacząć :))))

    Moja miła Maddy .... jak wspomniałem wcześniej masz rację .... ale nie do
    końca :))))))))))))))))))))))
    (Maddy nie bij więcej)

    Świadczenie urlopowe dla pracowników ... USTAWA z dnia 4 marca 1994 r. o
    zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

    Art. 5. 1. Fundusz tworzy się z corocznego odpisu podstawowego, naliczanego
    w stosunku do przeciętnej liczby zatrudnionych.
    2. Wysokość odpisu podstawowego, o którym mowa w ust. 1, wynosi na jednego
    zatrudnionego, z zastrzeżeniem ust. 2a i 3, 37,5% przeciętnego wynagrodzenia
    miesięcznego w gospodarce narodowej w roku poprzednim lub w drugim półroczu
    roku poprzedniego, jeżeli przeciętne wynagrodzenie z tego okresu stanowiło
    kwotę wyższą.
    2a. Wysokość odpisu podstawowego na jednego pracownika młodocianego wynosi w
    pierwszym roku nauki 5%, w drugim roku nauki 6%, a w trzecim roku nauki 7%
    przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2.
    3. Wysokość odpisu podstawowego na jednego pracownika zatrudnionego w
    szczególnie uciążliwych warunkach pracy wynosi 50% przeciętnego
    wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2.

    GUS podaje wartość 1.803,94zł co daje:
    przy normalnyn pracowniku - 676,48 zł
    dla zatrudnionego w uciążliwych warunkach - 901,97 zł
    a dla młodocianych:
    dla ucznia klasy pierwszej - 90,20 zł
    dla ucznia klasy drugiej - 108,24 zł
    dla ucznia klasy trzeciej - 126,28 zł

    Tak powinna brzmieć pełna odpowiedź co do wielkości :)))))))))))))))))

    a co do obowiązku ??????????

    To oczywiste, że pracodawca zatrudniający poniżej 20 pracowników nie ma
    obowiązku wypłacać pracownikom funduszu urlopowego jak napisałem wcześniej
    ... po spełnieniu odpowiednich warunków ustawowych.

    BARDZO WAŻNĄ RZECZĄ JEST !!!!!!!!!!!

    Jeśli pracdawca chce wypłacać świadczenie urlopowe ..... to jego wysokość
    nie może przekroczyć kwot, które podałem powyżej !!!!!!!!!
    NIŻSZE KWOTY MOGĄ BYĆ !!!!!!!!
    ust 4 art. 3 cytwanej wcześniej ustawy

    Art. 3. 1. Fundusz tworzą, z zastrzeżeniem ust. 1a i 2, pracodawcy
    zatrudniający według stanu na dzień 1 stycznia danego roku co najmniej
    dwudziestu pracowników.
    1a. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy pracodawcy
    zatrudniającego mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne
    etaty.
    1b. Pracodawca zatrudniający co najmniej dwudziestu pracowników, jednakże
    mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne etaty, który nie
    tworzy Funduszu, wypłaca świadczenie urlopowe, o którym mowa w ust. 4-6.
    2. Pracodawcy prowadzący działalność w formach organizacyjno-prawnych
    jednostek sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 18-20 ustawy z
    dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014,
    z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz.
    1255, z 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz.
    1041, Nr 119, poz. 1251 i Nr 122, poz. 1315, z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr
    46, poz. 499, Nr 88, poz. 961, Nr 98, poz. 1070, Nr 100, poz. 1082, Nr 102,
    poz. 1116, Nr 125, poz. 1368 i Nr 145, poz. 1623 oraz z 2002 r. Nr 41, poz.
    363 i 365, Nr 74, poz. 676 i Nr 113, poz. 984), tworzą Fundusz, bez względu
    na liczbę zatrudnianych pracowników.
    3. Pozostali pracodawcy mogą tworzyć Fundusz na zasadach określonych w
    ustawie albo wypłacać świadczenie urlopowe.
    4. Wysokość świadczenia urlopowego, o którym mowa w ust. 1b i 3, nie może
    przekroczyć wysokości odpisu podstawowego, określonego w art. 5 ust. 2, 2a i
    3 - odpowiedniego do rodzaju zatrudnienia pracownika, z tym że wysokość
    świadczenia dla zatrudnionych, o których mowa w art. 5 ust. 2 i 3, ustala
    się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy pracownika.

    Tak więc jak będę chciał wypłacić cokolwiek w ramach świadczenia urlopowego,
    to ......... 23,86 zł też może być

    pozdrawiam
    fart

    kurdelebele :)))))))