    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: historyczna ciekawostka o podatkach ;)
    Date: Mon, 26 Jan 2009 18:43:52 +0100

    Dnia 26-01-2009 o 17:59:46 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Czyli, (4200-2500+450)/4200 = 51% podatku. To gdzie brakujące (do
    > wspomnianych 80%) 29%?

    To nie ja te 80% rzuciłem, pewnie to się wzięło z tego co mówią
    korwiny (jakoś wyliczyli 83%, chyba poprzez sumowanie procentów),

    Natomiast zauważ też że podatków mamy od groma, np tych związanych
    z ochroną środowiska (opłata produktowa, recyklingowa, sieciowa,
    z a korzystanie ze środowiska i pewnie jeszcze tuzin innych)
    i to wszytsko masz w cenach, na to jest nakładany też VAT.

    Więc żeby wyliczyć efektywną stopę podatkową, to chyba tylko
    to co robi CAS, stosunek wydatków publicznych do PKB (czy jakoś tak).
    Nie wiem czy oni wliczają do tego składki na ZUS i wydatki funduszów
    pozabudżetowych.

    W każdym razie 51% to i tak porażająca kwota. Nie dziwota
    że Kiosaki się nabija z pracowników (a w US chyba mimo wszystko
    jest to trochę mniej niż 51%)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek