    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: handel mieszkaniami, jak nie podpa?a pod VAT?
    Date: Thu, 31 May 2007 22:07:55 +0200

    > W dzisiejszej ustawie jest o "częstotliwości", z tym że nie ma
    > żadnej wytycznej co do jednostki miary (i domniemywanie że
    > "wolno raz na rok" moim zdaniem jest bezpodstawne - przecież
    > podatek VAT nie jest rozliczany rocznie!) tudzież do pytania
    > czy jednorazowy występ zawiera w sobie "częstotliwość" - prosty
    > rozkład Fouriera dowodzi że tak :>

    Art. 15.2. ustawy o VAT - Działalność gospodarcza obejmuje wszelką
    działalność producentów, handlowców
    lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz
    rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również
    wówczas, gdy czynność została wykonana *jednorazowo* w okolicznościach
    wskazujących
    na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy.

    Jeden raz to też jakaś częstotliwość :) I jeśli zamiarem przy zakupie jest
    odprzedaż, to pod VAT na mój gust bedzie podlegać. A autor wątku sam użył
    sformułowania "handel mieszkaniami"...