eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkihandel internetowy, kasa fiskalna i podstawowe pytanie › Re: handel internetowy, kasa fiskalna i podstawowe pytanie
    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: handel internetowy, kasa fiskalna i podstawowe pytanie
    Date: Mon, 23 Oct 2006 20:22:00 +0000 (UTC)

    <w...@o...pl> napisal(a):
    > Witam,
    >
    > zamierzalem zalozyc dzialalnosc gospodarcza(handel za posrednictwem
    > internetu), poczynilem w te strone wiele planow i dzisiaj przezylem
    > lekki szok - otoz dowiedzialem sie, ze w mojej branzy od 1 wrzesnia
    > istnieje obowiazek posiadania kasy fiskalnej. Niestety nie uwzglednilem
    > tak duzego zakupu. W zwiazku z tym mam pytanie, bo wizyte w biurze
    > rachunkowym mam dopiero za kilka dni, a w sprawach podatkowych jestem
    > zielony do granic smiesznosci - czy jezeli na poczatku nie bede
> [...]

    Jeśli jesteś z tej grupy która musi mieć od pierwszego września kasę,
    to musisz, niezależnie od tego ile zarobisz, czy będziesz wystawiał
    faktury czy nie, czy będziesz VATowcem, czy nie itd. Prawodawca uznaje
    np. handlujących posrebrzanymi łyżkami lub filtrami oleju do
    samochodów za bardzo newralgiczną, z góry podejrzaną grupę, którą trzeba
    niewiadomo dlaczego bardziej kontrolować niż innych. Oczywiście lekarze
    do takiej grupy nie należą, przecież wszyscy odprowadzają podatki od każdej
    przyjętej w gabinecie złotówki.
    --
    Samotnik