  • Data: 2005-06-03 11:54:08
    Temat: Re: firmanctwo ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Jun 2005, wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):
    >+ > Przecież wyraźnie pisze że "papiery" bedzie podpisywał ojciec.
    >+ > Jeśli jeszcze przelewy wte i wewte będą z konta DG ojca... to
    >+ > w którym miejscu miałoby być coś nie tak ?
    >+ > Spytam przewrotnie: mamy DG, prowadzący DG i ma dajmy na to 70
    >+ > pracowników.
    >+ > Co on musi zrobić OSOBIŚCIE i NIE MOŻE tego przekazać na kogoś
    >+ > z pracowników w ramach zatrudnienia, upoważnienia lub pełnomocnitwa ?
    [...]
    >+ > Coś nie tak ?
    >+
    >+
    >+ Ale jakby nie patrzec jest to podkladka - bo faktyczny biznes prowadzi Bartek.

    Moje pytanie brzmi: "po czym to poznać"
    I mam zamiar bronić się na przykładzie właściciela średniej firmy
    który do wszystkiego do czego można "powynajmował ludzi" :)

    >+ Czyli jego ojciec jest tylko figurantem majacym zwirtualizowac kilkaset
    >+ zlotych ZUSu.

    Ale owo "figuranctwo" trzeba by jakoś udowodnić....
    Szukając dziury w całym to przecież każdy kto korzysta z biura
    podatkowego byłby "figurantem" - bo zamiast rzetelnie policzyć
    podatki pozwala żeby ktoś to robił *za niego*... prawda ?
    :)
    I to samo z każdą zakupioną/zapłaconą w wynagrodzeniu usługą.

    >+ Tyle ze ZUS to moze potratowac jako miganie sie bo on na biezaco placi
    >+ az tego emerytury :)

    ...a jak to ZUS może *chcieć* potraktować to inna sprawa :)
    Pytanie czy jest jakaś podstawa prawna.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)