  • Data: 2013-02-23 10:07:18
    Temat: Re: firma w UK - jak zalozyc?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-02-23 00:34, f...@...pl wrote:
    > Czesc,
    >
    > jaka jest procedura zalozenia firmy w Wielkiej Brytanii? Jest jakies
    > how-to? Jakies problemy, niebezpieczenstwa, wskazowki,
    >
    > Generalnie chodzi mi o zalozenie firmy w UK, ale swiadczenie uslug w
    > PL. Jak potem rozliczac podatki, placic National Insurance....a cos w
    > Polsce?
    >
    > Czy jest tu ktos, kto przerabial skutecznie temat?
    >
    > A jezeli nie w UK, to gdzie? CZ/SK?

    Co chcesz tak naprawdę osiągnąć? Jeśli jedynie zoptymalizować te dwie
    stówki (czy ile tam) ZUS-u to może w ogóle zastanów się czy stać Cię na
    założenie firmy.

    Weź pod uwagę fakt, że myki z firmami w UK wykorzystywały fakt, iż
    miałeś tam 1/n etatu. I wtedy ubezpieczenia społeczne płacisz tam gdzie
    masz etat. W przeciwnym przypadku ubezpieczenia społeczne płacisz tam
    gdzie mieszkasz.

    No i może warto zauważyć, że OIDP pośrednicy optymalizacyjni powoli
    zaczynają zwijać biznesy. Wnioski wyciągnij sobie sam.

    Co do optymalizacji podatku dochodowego to za mało danych (nie wiadomo
    jaki planujesz mieć dochód, gdzie jesteś rezydentem. etc).

    Piotrek