    From: Artur <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: firma nie płaci ZUSu
    Date: Thu, 4 Jan 2007 20:21:28 +0100

    Dnia Tue, 2 Jan 2007 10:59:08 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > No i w sumie za to powinien (potrącający i nieodprowadzający) iść
    > siedzieć. Potrącenie pieniedzy na podatek lub składki z pieniędzy
    > pracownika i nieodprowadzenie ich jest odmianą kradzieży (co prawda
    > ma własne zapisy karne, oddzielne od "kradzieży właściwej").

    Ależ ja absolutnie nie twierdzę inaczej!

    > Jeśli pracownik otrzymał kwotę netto, to znaczy że płatnik dysponował
    > kwotą brutto i *pobrał* zaliczki i składki - taka jest konstrukcja!

    No zgadam się w całej rozciągłości.
    W poprzednim poście odniosłem się li tylko do stwierdzenia witka że:
    "Jesli pracodawca wystawia RMUA lub inny dokument wykazujący odprowadzone
    składki"
    Z tą tezą się nie zgadzam - bo czym innym jest złożenie deklaracji,
    pobranie zaliczki, składek i czym innym jest odprowadzenie takich składek,
    zaliczek.

    Wszak złożenie *deklaracji* VAT-7 a nie wpłacenia należnego podatku - czy
    jedno równa się drugiemu? To oczywiście pytanie do witka - nie do Ciebie
    Gotfryd.

    Już zupełnie żartobliwie, to idąc tokiem rozumowania witka, płatnik podatku
    VAT zdając sobie sprawę że "nie zdobędzie do 25 dnia miesiąca" odpowiedniej
    sumy by uregulować należny podatek VAT - nie powinien złożyć deklaracji -
    no bo przecież ... ;)

    Moim celem w poprzednim poście było "naprowadzenie witka że RMUA nie jest
    POTWIERDZENIEM odprowadzenia składek!!!

    RMUA to raport!!!!

    Pod F1 w "Płatniku" czytamy:
    ".....raportów dla ubezpieczonych (ZUS RMUA) na podstawie dokumentów
    rozliczeniowych oraz drukowanie ich w postaci papierowej. Ponieważ *raport*
    dla *ubezpieczonych* powstaje na podstawie raportów imiennych *wysłanych*
    do ZUS, konieczne jest przygotowanie takich raportów za dany okres
    rozliczeniowy. Raporty imienne powinny mieć status Wysłany, Potwierdzony
    lub Historyczny."

    I tyle może domagać się ubezpieczony od płatnika.
    A może witek chce by płatnik przedstawiał mu jeszcze potwierdzenie
    dokonania przelewu składek?
    Jeżeli chciałby - ciekawym, jakby to miało wyglądać w wieloosobowej firmie
    ;))))