    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktury imienne
    Date: Tue, 6 Oct 2009 11:18:18 +0200

    On Tue, 6 Oct 2009, cyklista wrote:

    > 1.Czy jak klienci będą coś wybierać i zamawiać w siedzibie firmy, a wysyłane
    > to będzie pocztą i należność wpłynie na konto to dalej będzie to sprzedaż
    > wysyłkowa w rozumieniu tego rozporządzenia?

    Proszę o prostsze pytania :)
    O ile wiem, ścisłej definicji "sprzedaży wysyłkowej" (używającej
    *dokładnie* tych słów) w rozumieniu którego dotyczy (czyli "na
    terenie kraju") - nie ma.

    Po kolei:
    - istnieje definicja dot. VAT w zakresie obrotu *zagranicznego*
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/8216/S
    przedaz_wysylkowa.html
    http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-podatkowe/podatek-v
    at-i-akcyza/artykuly/sprzedaz-wysylkowa-a-podatek-va
    t.html
    - są wyroki, wskazujące iż konieczne jest ustalenie znaczenia
    wyrażenia w danym kontekście, w tym przypadku - czy ma to być "sprzedaż
    wysyłkowa w rozumieniu VAT", czy "sprzedaż wysyłkowa w ogóle":
    http://www.rynekzdrowia.pl/Prawo/Czy-dowiezienie-lek
    u-pacjentowi-to-sprzedaz-wysylkowa,7002,2.html
    - "rozumienie potoczne" jest inne, i prawdopodobnie ono by wygrało
    w razie jakiegoś sporu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprzeda%C5%BC_wysy%C5%8
    2kowa
    Przy założeniu, że dla potrzeb VAT odnosimy się do definicji istniejących
    w VAT, trzeba by rozważyć, czy dopuszczalne jest odniesienie się "per
    analogiam" - czyli stosując takie same zasady dla określenia
    "wysyłkowości" przy sprzedaży krajowej, jakie mają zastosowanie
    dla sprzedaży przez granicę; skutkiem będzie oczywiście dojście
    do znaczenia potocznie rozumianego (jak w Wikipedii), czyli brak
    możliwości dokonania wyboru towaru "na miejscu".

    Do tego dochodzi możliwość sporu z "organami" o pojęcie podobne :),
    dajmy na to "sprzedaż na odległość".
    IMVHO - możliwość o której piszesz pozostaje tylko dla hardcorowców :D

    pzdr, Gotfryd