    From: a...@g...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktury elektroniczne
    Date: Wed, 11 Jan 2012 15:01:58 +0100

    Wojciech Bancer wrote:

    > On 2012-01-11, Nixe <n...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czyli to zdejmuje wymóg podpisu kwalifikowanego wystawianego przez
    > wspomniane 3 firmy. Tylko tyle i aż tyle. Wg mnie w tym momencie
    > można się w tym momencie posługiwać innymi metodami zapewniania
    > integralności, a ew. podczas kontroli bujać się z urzędnikiem
    > w kwestii tego czy Twój sposób to zapewnia, czy nie.

    Niektórzy proponują podpisywanie certyfikatami SSL [1]. Do tego nadal mamy
    PGP jako alternatywę.

    > A osobiście uważam, że podpis elektroniczny jest na tyle tani,
    > że to nie powinien być taki problem. To już nawet papierowo
    > wysyłane miesięczne VAT-7 daje mniej więcej ten sam koszt
    > co klucz.

    Ehm, tani? Zrób zautomatyzowane podpisywanie kilkuset faktur dziennie, na
    systemie Linux, faktury przechowywane w zdalnej lokalizacji.

    Ostatnio jak patrzyłem to trzeba było kupić windowsa i do tego SDK za prawie
    10kzł, mieć odpowiednią rurę by te faktury w tą i spowrotem przesyłać etc.

    Wystawianie paru faktur dziennie - wtedy faktycznie, koszt z grubsza
    pomijalny. Można przeboleć używanie badziewnych darmowych aplikacji
    dodawanych do czytników wraz z podpisem kwalifikowanym.

    1. https://ipsec.pl/faktura-elektroniczna-e-faktura/201
    1/jak-zapewnic-
    autentycznosc-integralnosc-faktury-elektron

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl