  • Data: 2012-01-11 14:44:20
    Temat: Re: faktury elektroniczne
    Od: a...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    jureq wrote:

    > Nie. Nie drukuje się. Przechowuje się w postaci w jakiej otrzymano.

    Hm, jesteś pewien? Tzn dla "faktur elektronicznych" to jest jak piszesz.

    Tyle, że jak czytam rozporządzenie min. finansów z 17 grudnia 2010 to
    nachodzą mnie wątpliwości czy to rozporządzenie nie pozwala na faktury
    przesyłane drogą elektroniczną (co jest czymś innym niż "faktura
    elektroniczna").

    Przykład punktu generującego wątpliwości:
    "$8 Faktury przesłane w formie elektronicznej i przechowywane w tej
    formie..." - czyli co, możesz mieć fakturę przesłaną w formie elektronicznej
    ale przechowywaną w formie papierowej?

    > To zależy o kogo chodzi. Odbiorca przechowuje w postaci w jakiej
    > otrzymał. Zapewne US będzie uważał, że wystawca też ma obowiązek trzymać
    > kopię w postaci elektronicznej. Tylko, że niedawno był wyrok w NSA "w
    > drugą stronę" - pozwolił na trzymanie kopii elektronicznej do faktury
    > papierowej. Być może odwrotnie też by wystawcy pozwolili.

    Stąd moje wątpliwości czy nie mamy 2 możliwości:
    - faktury elektroniczne (kiedyś podpisane podpisem kwalifikowanym, teraz
    "łagodniejsze wymogi)

    - faktury przesyłane jedynie drogą elektroniczną i na czas tego przesyłania
    wymagane jest zapewnienie autentyczności i integralności... a potem
    drukujemy

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl