  • Data: 2005-03-04 11:37:50
    Temat: Re: faktura zaliczkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 3 Mar 2005, marek wrote:

    > + klient dostał w grudniu fakturę za zaliczkę na usługę (200zł), teraz mam
    > + wystawić fvat końcową - ma mój gust (google, ustawy, itp...) moge wystawić
    > + fvat na pozostałą kwotę (1350 zł) a na fakturze napisać że wpłacono zaliczkę
    > + i dać tam numer i dane faktury zaliczkowej z opisem że cała kwota za usługę
    > + to 1550 zł,

    ...IMHO (google, ustawy ;)) tak to wyglada :)

    > + klient jednak twierdzi że powinienem wystawić fvat na całość z
    > + rozbiciem na zaliczkę i resztę wpłaty,

    Acha. Fakturę na CAŁOŚĆ kwoty.
    To ja bym takiego klyenta spytał czy przypadkiem nie odliczył VATu
    od kwoty zaliczki - i czy jak dostanie "fakturę na całość" to
    nie uzna że ma prawo do odliczenia "VATu od całości" (oprócz już
    raz odliczonego VATu od zaliczki :)) !
    IMHO taki byłby skutek :) (a konieczność odprowadzenia VATu to już
    wystawca f-ry) :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)