  • Data: 2004-06-17 21:22:30
    Temat: Re: faktura zaliczkowa
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik marta napisał:

    > dostałam fakturę zaliczkową na zakup samochodu. jak ją zaksięgować? czy
    > normalnie w środki transportu i odliczyć vat (jest to samochód ciężarowy?

    VAT odliczasz w miesiącu otrzymania faktury lub w nastepnym bez względu
    na to czy to zaliczka czy właściwa sprzedaż.

    Ale gdzie ty to chcesz księgować?? W KH? (W KPiR nie księguje się
    przecież zakupu ŚT tylko amortyzację a tą liczyc mozna dopiero od
    momentu przekazania ŚT do użytkowania).
    Nie możesz zaksiegować nabycia środka trwałego przed jego przyjęciem do
    uzytkowania. A skoro faktura na zaliczkę to samochodu jeszcze nie ma.
    Pozostaja ŚT w budowie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl