  • Data: 2008-09-30 09:02:59
    Temat: Re: faktura po 2 miesiacach - co teraz?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 30 Sep 2008 10:38:00 +0200, bokomaru napisał(a):

    > z data 25 wrzesnia, zadnych wiecej obrotow nie bylo.

    Spotkałem się już gdzieś w prasie podatkowej z twierdzeniami teoretyków
    podatkowych o nieważności deklaracji złożonych przed zakończeniem okresu.
    Nie pamiętam już argumentacji, ale było tam coś o "deklaracji wiedzy",
    "przewidywaniu przyszłości" itp. Mnie to nie przekonało i jeśli dobrze
    pamiętam, to były później polemiki.

    Jeśli uznamy, że deklaracja jest ważna, to masz dowolny wybów - złożyć
    korektę albo odliczyć fakturę w następnym okresie czyli w 4 kwartale.
    Polecałbym raczej to drugie. Rozumiem, że za 3 kwartał już VAT wpłaciłeś,
    więc składając korektę "zmusisz" US do zwrotu nadpłaty, a to oznacza
    niemal pewne wzywanie w celu wyjaśnień i być może kontrolę. Kwota do
    wcześniejszego zwrotu nie jest warta zachodu.