  • Data: 2008-07-11 10:03:21
    Temat: Re: faktura gdzie odbiorcą jest firma z Irlandii lub USA
    Od: "tmk" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GregZorbaEmmanuelYork" <f...@a...cy_ROT13> napisał w wiadomości
    news:g54kcs$740$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam
    >
    > założenie jest takie, piszę program (lub działanie równoważne), umowa i
    > wszystko przez internet, mieszkam w PL, DG w PL, wystawiam fakturę, i
    > teraz pytanie
    >
    > jak powinna wyglądać owa faktura i co poza zgłoszeniem do US odnośnie NIP
    > z początkiem PL
    >
    > jak wygląda sprawa VAT, należy go naliczać czy nie
    >
    > do napisania programu wykorzystuje komputer który już posiadam, i
    > odliczyłem VAT, a także środowisko programistyczne, Windowsa etc, od
    > którego też odliczyłem VAT jako koszt, itd, energia elektryczna, łącze
> [...]

    ogolnie własnie przerabiałam (nie wiem jak USA tam pewnie inaczej)

    Warunek konieczny twoje usługi sa na w rozumieniu ustawy o VAT usługi
    elektroniczne. Dla nich własciwym miejscem opodatkowania jest kraj
    odbiorcy.
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20040540535&type=3&name=D20040535Lj.pdfstrona 30 art 27NIE potrzeba do tego
    euronipu. Ale każdy z kontrahentów musi być"czynnympłatnikiem VAT" w swoim krajui
    niestety Twoim PRAWANYM obowiązkiem jest sprawdzenie tego, niektore USwymagają
    potwierdzenia na pismie. innym tylko sprawdzenia
    whttp://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.
    do?selectedLanguage=PLNastępnie wystawiasz fakturę VAT gdzie stawka VAT jest NP czyli
    nie podlega.W fakturze likwidujesz w ogóle pozycję brutto i masz tylko cene
    nettodajesz dopisek ze "do rozliczenia podatku VAT zobowiazany jest
    nabywcausługi"fakturę wystawiasz w złotówkach euro funtach itp.Oczywiście musisz
    pamietać o róznicach kursowych ale tu to podatek dochodowya nie Vatu mnie trwało to 2
    tygodnie zanim sie wszystkiego dowiedziałam. polecamtelefoniczną informację
    podatkową, bo chociaz ich decyzje nie są prawniewiążace to w takich standardowych
    sprawach wyjaśniają jasno i dobrze- podwarunkiem ze wie się oco pytać
    :)TMK--http://www.tworzenie-stron.ovh.org/animacje-f
    lash.htm