    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura VAT, podpis, piczatka
    Date: Tue, 29 Jan 2008 10:05:57 +0100

    On Tue, 28 Jan 2008, 'Tom N' wrote:

    > Hmmm, kiedyś było o tym, że niektóre drukarki, niewidocznie na pierwszy rzut
    > oka, kropki na wydruku wstawiały...

    Wstawiają, sam mam taką. Ale w przykładzie "tylko kopia u sprzedawcy"
    nadaje się na poszlakę kto drukował. Jak chodzi o czas wydruku, to
    IMO nadaje się tak sobie (nie wiadomo skąd jest brany do zakodowania).

    > Powiedz no Gotfryd, czy z dwóch egzemplarzy faktur, które drukujesz,
    > a następnie skreslasz odpowiednio oryginał/kopia,

    Nie skreślam, jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, mam oryginalny
    oryginał i oryginalną kopię :P w Excelu - to komp zawsze
    "drukuje po kolei" :)

    > to aby na pewno kopia
    > skreslasz na pierwszej, która sie wydrukuje?
    > Bo wiesz, jak komus sie uda udowodnić... ;-)

    :)
    Poważniejszą sprawą jest dowód (możliwy), że w układzie "klient
    drukuje" uda się udowodnić ze nie wydrukował.

    > O właśnie! Tylko, czy aby jest jakiś przepis, ze kopia ma być jota w jote
    > podobna w formie do oryginału...

    Nie znam i nie widzę potrzeby :)

    > nie drukował oryginału, tylko go ręcznie
    > wypisał na ten przykład, wydrukował kopię, a wypisany oryginał zużył na
    > podpałkę....

    Błąd w założeniu :)
    Pytany sprzedawca NIE WIE, czy fafdziesiąty klient ma fakturę wydrukowaną
    czy nie.
    Jak powie "wydrukowałem i wyrzuciłem" to wtopa, bo US wyciąga "drugi
    oryginał" i pyta: "a to co jest? tamten gość na podstawie tego papierka
    odliczył VAT".
    A dla odmiany jak powie "klient wydrukował", to US może wyciągnąć
    "oświadczenie że nie drukowałem bo mi niepotrzebne".
    W tym problem, że się nie wie - jak klient jest jeden i NA PEWNO
    wydrukował, to problemu nie widzę.

    pzdr, Gotfryd