  • Data: 2005-11-14 09:35:52
    Temat: Re: faktura VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Nov 2005, Kaja wrote:

    > Godfryd Smolik prowadzi swoją firmę chyba, prowadzi chyba książkę przychodów
    > i rozchodów. Ja natomiast się na tym nie wyznaję

    Nic a nic nie musisz się wyznawać na KPiR - dyskutujemy o VAT,
    a dla VATu granica podziału przebiega jedynie między rozliczaniem
    "zwykłym" (memoriałowym) i kasowym.
    Nawet VAT rozliczany kwartalnie (ale nie kasowo) podlega identycznym
    zasadom co w "dużej firmie" - tylko w skali kwartału a nie
    miesiąca.
    Możesz przyjąć iż rozliczanie VAT kasowego jest rzadkie - tak że
    nawet nie uznałem za potrzebna oznaczanie w sygnaturce iż VAT
    rozliczam "normalnie" :)

    > ( musiałabym sobie
    > zainstalować jakiś program z ks.przych i rozch i przeanalizować)

    Mylisz się :)
    O ile przy rozliczaniu podatku dochodowego rzeczywiście różnice są
    (i szacunek tym co zdają sobie z tego sprawę) to VAT rozlicza się
    tak samo odrębnie na KPiR jak i ja PK.
    VAT jest *osobno* :) i *jednakowo*.
    Obowiązuje ten sam przepis: "trzeba prowadzić taką ewidencję VAT
    żeby dało się prawidłowo wyliczyć deklarację".

    > Mnie to nic nie mówi,
    > bo ja operuję nazwami i numerami konkretnych kont księgowych.

    Do VATu ????
    A weź ty i się zastanów.

    > Nie należy niszczyć dowodów, bo na wszelki wypadek
    > mogą się okazać przydatne.

    Kaju, ależ miałabyś rację.
    Jakby nie jeden drobiazg: że uznanie "wydruku z maila" za oryginał
    kiedy my sami CO INNEGO uznajemy za oryginał f-ry jest nieprawidłowe.
    O ile nie czepiałbym się w takim układzie że ustalamy z wydawcą
    iż my u siebie wydrukujemy originał (a co) - to zrobienie "drugiego
    egzemplarza oryginału" wzbudza co najmniej wątpliwości :]
    Powiedzmy iż idea prezentowana przez Nixe "uznajemy za oryginał
    a potem zapominamy żeśmy uznali" ;) jest czytelna.
    Dwie sztuki oryginału mi się nie widzą.
    A trzymanie dowodu że się popełniło nieprawidłowość też ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)