    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura VAT
    Date: Thu, 10 Nov 2005 18:23:47 +0100

    W wiadomości <news:dkohtp$33j$1@inews.gazeta.pl>
    anuatr <a...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Fakturę możesz zaksięgowac w miesiącu pażdzierniku i koszty zaliczyć
    > do miesiąca pażdziernika (jeżeli data sprzedaży jest pażdziernikowa-a
    > tak wynika z daty wystawienia). Jednak Vat możesz odliczyć dopiero w
    > listopadzie gdyż fakturę otrzymałeś juz w nowym miesiącu, wprzypadku
    > vatu naliczonego bierze sie pod uwagę datę wpływu faktury.

    Moim zdaniem nie zależy to od daty wpływu, lecz właśnie tylko i wyłącznie od
    daty wystawienia faktury.
    Przecież bywa tak, że faktura wystawiona jest np. 28 października, ale
    poczta się opitalała i dostarczyła dopiero 2 listopada.
    Z jakiej racji tylko i wyłącznie przez opóźnienia poczty (czy wysyłającego)
    nie miałabym sobie odliczyć VAT'u za październik? Zwłaszcza, gdy faktura
    opiewa na wysoką kwotę? Oczywiście, jeśli faktura październikowa doszłaby
    dopiero po zamknięciu miesiąca rozliczeniowego (czyli 20 listopada), to
    musiałabym już ją wprowadzić jako listopadową i VAT odliczać jako
    listopadowy w grudniu.

    Jeśli się mylę (nie jestem księgową), to proszę mnie wyprowadzić z błędu
    podając odpowiednią podstawę :)

    --
    PozdrawiaM