    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fakt. korygujaca - jak zaksiegowac
    Supersedes: <dii59o$gih$1@serwus.bnet.pl>
    Date: Wed, 12 Oct 2005 07:02:39 +0200

    A był to wtorek, 11 października 2005 19:05, gdy michalsiak napisał(a) coś
    na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Witam
    >
    > Mam taką sytuację. Dystrybutor przysłał mi towar z faktura i jedna pozycja
    > sie nie zgadzała, druga była w porządku.
    > Za pare dni przysłał mi właściwy towar z fakt. korygującą na której była
    > odjęta kwota za nieprawidłowy towar i do zaplacenia tylko kwota za
    > prawidłowy towar z poprzedniej faktury. Obie kwoty są widoczne a także
    > numer faktury do której byla wystawiona korekta.
    >
    > Na ten nowy towar dostałem osobną fakturę.
    > Jak to teraz zaksiegowac.
    > Czy tylko ując fakture korygujaca i miec poprzednia fakture w razie
> [...]

    Nie. Księgujesz obydwie. W tej chwili nie mam sił analizować jak :), więc
    weź sobie jakiś program, np. StreamSoft Ala (np. wersję Demo,
    jednomiesięczną bodajże) i zobacz, że tam masz księgowanie faktur
    korygujących i on drukuje także rejestr korekt VAT. Jeżeli księgujesz
    korektę, to musisz mieć zaksięgowane też do czego jest ta korekta.

    Generalnie na tej korekcie masz kwotę ujemną. Jeżeli nie, to znaczy, że coś
    źle wystawił korektę. Skoro oddałeś towar, skoro zwrócił Ci kasę i dopiero
    sprzedał potem inny towar oddzielną fakturą, to na korekcie jest kwota
    ujemna i z taką ją księgujesz.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)