  • Data: 2003-09-20 23:12:06
    Temat: Re: export
    Od: maup <kumor@_wytnij_.tarman.pl> szukaj wiadomości tego autora

    blondi wrote:
    > Mam problem, musze zrobić export do USA na 40. 000 ale nie bardzo wiem jak
    > do tego podejść, jakie wypełnic dokumenty itd. Może ktoś już to robił i wie
    > jak to rozgryść, będe wdzięczna za każdą wskazówkę, serdecznie pozdrawiam

    Posłuchaj dobrych rad Wioli i Maddy.
    Od siebie dodam jeszcze, że wiele zależy od towaru, który planujesz
    wywieźć - może się okazać, że potrzebujesz kilka dziwnych papierków
    nawet i dla naszych władzów.
    Jak to jest żarcie to obowiązkowo zgłoszenie wywozu do inspekcji jakości
    handlowej artykułów rolno-spożywczych (min. 48 godz przed wywozem).
    Rozmaite badania (np. na palety drewniane życzą sobie badań
    fitosanitarnych, więc doradzam przepicie owych palet i poukładanie
    towaru na podłodze kontenera).
    HS-Code (6 pierwszych cyfr US taryfy celnej) przy każdej pozycji,
    najlepiej na packing liście. Ostatnio ode mnie (spożywka) zażyczyli
    sobie osobnego spisu producentów z zaznaczeniem, który producent
    wyproducentował którą pozycję fakturki.
    Ogólnie zabawa jest przednia ;/

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =