    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ewidencja sprzedaży?
    Date: Tue, 12 Sep 2006 22:10:02 +0200

    On Tue, 12 Sep 2006, cienki wrote:

    > Co do obrotu który podlega VAT a nie podlega podatkowi np. zaliczka to
    > moamy z dtm do czynienia w przypadku gdyby był VATowcem

    IMO nieprawda.
    Zaliczka *podlega* pod VAT i już.
    Jak ktoś kto cały rok nie zarobił nic weźmie 31.XII danego roku zaliczkę
    w wysokości np. 50 000 zł to mimo że dochód podatkowy ma zerowy
    przekroczył limit przychodu VAT i VATowcem zostanie.
    Mimo że do KPiR nic nie wpisał.
    I co? No sięganie lewą ręką do prawej kieszeni jeszcze wymyśliłem ;)
    (patrz niżej)

    IMO nie masz racji - KPiR swoją drogą, od prowadzenia ES *dla VAT* nic
    nie zwalnia. Chyba że jest rozporządzenie MF który ma prawo udzielenia
    takiego zwolnienia (to poproszę).

    > Natomiast chciałem zauważyć, że z KPiR wynika o wiele więcej
    > danych niż z ewidencji sprzedaży i jest to główna dokumentacja
    > dotycząca działalności gospodarczej

    ...dla podatku DOCHODOWEGO.
    KPiR wynika z rozporządzenia wykonawczego do PDoOF, i o ile wyraźnie
    powołuje się na prawo do uproszczeń z tytułu prowadzenia ewidencji VAT
    to w drugą stronę takiego uprawnienia nie ma!

    > Tak więc to co napisał przedmówca jest słuszne ale dla podmiotu
    > ołacającego VAT a nie korzystajacego ze zwolnienia.

    Podtrzymuję że NIE JEST słuszne.
    KPiR jako taka (z zastrzeżeniem niżej) nie spełnia wymogów ewidencji VAT
    i tyle.

    Natomiast przyznam że można rozważać takie prowadzenie KPiR (z
    wykorzystaniem kol. 16) żeby jednak ujmować zdarzenia podlegające
    VAT - wtedy przychód podlegający VAT byłby zapisany w kol 7 i 16,
    przychód nie podlegający VAT tylko w 7 zaś podlegający VAT a nie
    będący przychodem dla dochodowego tylko w kol. 16 - ale IMO trochę
    to naciągane :>

    pzdr, Gotfryd