  • Data: 2004-03-08 22:08:46
    Temat: Re: ewidencja przebiegu pojazdu (znowu)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 6 Mar 2004, Mieczyslaw wrote:
    [...]
    >+ > Kiedy właśnie powiadam że NIE DOPUSZCZA !
    >+
    >+ DOPUSZCZA: na rzecz pracowników (23.1.36.a)

    *nie dopuszcza*.
    Zaliczanie wydatków poniesionych przez pracownika *na rzecz
    przychodu firmy* i zwracanego mu spełnia ogólne zasady
    KUP: jest koszt który trzeba zapłacić.
    Nim się przyczepisz :) do faktu iż pracownik nie musi zbierać
    faktur - to owszem, zgoda. Tak samo jest z noclegiem na delegacji:
    jest ustawowo określony "ryczałt" i jeśli *pracownik* powie że
    mu się należy to mu się należy :), ale *tobie* już nie. "brak
    papierka" :)
    To pracownik podpisując dokument realizacji wyjazdu (delegację)
    potwierdza ci koszt. Ty sobie nie możesz...

    [...]
    >+ Jeżeli będziesz chciał powiedzieć, że właśnie 23.1.46 zabrania - to
    >+ bedziemy musieli pozostać każdy przy swoim zdaniu.

    Nie zabrania. Po raz n+1 (i chyba starczy).
    Nie ma podstaw *uznania za KUP*. Dopiero jakby były (jakieś f-ry
    by były albo coś) można by się zacząć zastanawiać co 23.1.46
    stanowi.

    >+ > Może tak: jeśli chcesz powoływać się na art.23.1.46 jako
    >+ > "stanowiący" iż EPP jest kosztem to IMHO jest to nieporozumienie
    >+ > i dalszej dyskusji nie podejmuję bo się nie przekonamy.
    >+ > Jak znasz INNY przepis... to co innego.
    >+
    >+ Nie twierdziłem, że art.23.1.46 tak stanowi.
    >+ Stanowi tak art.21.( obecnie 22).

    No to *w tym* miejscu się nie zgadzamy.

    Właściciel DG nie może uznawać za koszt "ryczałtów" (takich
    jak noclegi na wyjeździe i wszelkie podobne) o ile nie ma na
    to RACHUNKÓW (faktur). Musi być *dowód poniesienia kosztu*.
    Kwit podpisany przez pracownika takim dowodem *jest*. Ale
    samemu sobie można podpisać takie "kwity" tylko w bardzo
    ograniczonym zakresie.... (najlepiej na podstawie innych
    kwitów ;)).
    Wyjatkiem są przypadki kiedy wyraźnie pozwolono na to
    (właścicielowi) i jak dotąd na grupie znany jest tylko jeden
    taki (przypadek): "ryczałt delegacyjny" mianowicie ustanowiony
    przez "socjalnego" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)