  • Data: 2010-01-12 09:13:14
    Temat: Re: etat i DG
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (12.01.2010 00:09), Wojtek wrote:
    > Witam
    >
    > Prowadzę 1osDG,KPiR+VAT
    > Dodatkowo dostałem propozycję etatu na umowę o pracę.
    > Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co mi się bardziej opłaca: etat czy
    > rozliczanie fakturami.
    > Proponowane wynagrodzenie na etat to 4500brutto a do faktury 4500 netto+VAT.
    >
    > Wiem tylko że składkę zdrowotną i tak będę musiał sobie płacić.
    > ZUS płacę "mały" jeszcze przez rok.

    Jeżeli pracodawca przestawił taki wybór, to oferta DG jest nieco
    cwaniacka (lub jak inaczej na to spojrzeć - oferta UoP jest z gestem),
    bowiem pracodawca płaci mniej o 830zł, za to "w zamian":

    - oszczędza na okresie wypowiedzenia (*),
    - oszczędza na płatnym urlopie (*),
    - oszczędza na nadgodzinach (*),
    - ty nie masz zapewnionej pensji w czasie choroby,
    - zyskuje twoją pełną odpowiedzialność za straty by default (a nie do
    wysokości 3krotnego wynagrodzenia),
    - oszczędza na księgowości (bo ty się sam księgujesz),

    Także musisz się zastanowić czy te 1300zł oszczedności zrekompensuje ci
    w/w oszczędności ze strony pracodawcy. Być może świadomość tego że na
    UoP 4500 brutto oznacza ok 5330 kosztu po stronie pracodawcy otwiera
    jakąś drogę do negocjacji.

    p. m.

    (*) wszystko zależy od umowy, ale o ile przy UoP jesteś chroniony przez
    KP, to przy umowie DG-DG musisz po prostu podpisać dobrą umowę i nie dać
    się wpuścić w maliny - a potem kopać się z koniem w razie czego.