    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: etat + dzialalnosc gosp = pytanie
    Date: Fri, 19 Mar 2004 19:10:26 +0100

    Dnia 04-03-19 10:38, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał :

> [...]
    > deklaracji VAT-7) kto jest podatnikiem ?
    >
    > Po polsku: załóżmy że wynajmujesz "osobiście" posiadany hangar
    > na cele DG oraz prowadzisz 1-os DG i z obu tych tytułów
    > *niezależnie* podlegasz pod VAT.
    > Chcesz powiedzieć że z tytułu DG będziesz składał *oddzielną* deklarację
    > VAT-7 ? A może *jednak* podatek płacisz "ty osobiście" i składasz wtedy
    > jedną deklarację od kilku źródeł przychodu ? Czyli deklarację (i podatek)
    > przywiazane do "osoby" a *nie* "działalności" ?
    > FYI: taki mądry jestem bo kiedyś mnie tu podobnym pytaniem potraktowano :)

    OK. Powiedz mi w takim razie, czy jeżeli, biorąc pod uwagę powyższy
    przykład, będę miał z DG1OF zwrot VATu na okazję zakupu nietaniego (?)
    środka trwałego, to US będzie skłonny mi przelać na moje konto
    "prywatne" wykazaną kwotę do zwrotu? (w pamięci mam niedawne
    wyprowadzenie sporej kwoty na podmieniony w NIPie-x numer konta)

    > A CO TO MA DO RZECZY ?

    nic, tak mi się napisało (pomyliłem się co do ryczałtu, tam nie ma nawet
    obowiązku posiadania konta)

    > Do obalenia przedstawionego rozumowania potrzebna jest podstawa
    > prawna świadcząca że powinno być inaczej :) - IMHO jej nie ma.

    pewno tak, ale ciekaw jestem, co odpowiesz na moją wątpliwość przy
    zwrocie VATu.

    andy_nek