    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: e-porady.pit.pl - opinia
    Date: Mon, 14 Jan 2008 11:27:26 +0100

    On Sun, 13 Jan 2008, s...@a...pl wrote:

    > Co myslicie o tym serwisie?

    W najważniejszym tekście na stronie brakuje linku - otóż jest tam
    zapis "Gwarancja jakości!", pod nim powinien być link, wskazujący
    na czym owa gwarancja polega. Dla przykładu (z opisanych w poście)
    czy pójdą za podatnika do US i NSA, jak mi jeden z drugim, kiedy wystąpię
    w roli konsumenta, odmówi wystawienia rachunku w ciągu 3 miesięcy
    (zgodnie z Ordynacją) od zakupu na przykład...
    Prawda? :>

    > Ja po przeczytaniu kilkudziesieciu odpowiedzi
    > zaczynam się śmiać i dziwić "wiedzy" odpowiadających. Oto kilka z nich:
    [...]
    > Pytanie: Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą na KPiR+VAT. Czy mogę
    > zaksięgować fakturę, gdzie pominięto nazwę, a jest nazwisko, adres i NIP?
    >
    > Odpowiedź nr 15296: Nie, taki dokument nie będzie spełniał wymogów
    > formalnych dokumentu księgowego.
    > Nie może zostać uznany za fakturę.

    Dobre, zaiste.
    Pomijając mozliwość "przyczepienia się" US (co być może fachowiec
    powinien przy okazji wykazać, podając podstawę prawną), fakt "nieuznania
    za fakturę" zaczyna wzbudzać szacunek :P

    > zakupiony pomnik. W chwili obecnej sprzedający odmawia mi wystawienia
    > faktury, twierdząc, że nie żądałem jej w dniu zakupu. Obecnie faktura
    > potrzebna jest mi do US celem rozliczenia kosztów pogrzebowych. Sprzedający
    > jest płatnikiem VAT.
    >
    > Odpowiedź nr 12702: Nie ma możliwości ubiegania się o wystawienie faktury.

    No i dziwisz się później sprzedawcy pomnika, że on się na taki opis
    powoła? Nie dość, że mu fachowcy odpowiedzieli, to jeszcze ZAPŁACIŁ,
    więc to musi być dobre... ech...

    > Faktura w takim przypadku powinna zostać bowiem wystawiona w terminie 7 dni
    > od daty wydania towaru lub wykonania usługi. Możliwe jest natomiast
    > wystawienie potwierdzenia zapłaty.

    Tia. A ustawę to ciekawe kiedy czytali (żeby sprawdzić, KIEDY faktura
    podpada pod limit 7-dni wystawienia).

    > Pytanie: W jaki sposób mam wystawić fakturę VAT (chodzi o datę wystawienia
    > faktury), jeżeli minęło 7dni o dnia dokonania sprzedaży? Z tego co się
    > orientuję, przepis mówi, że mam 7dni, aby fakturę wystawić. Czy tak?
    >
    > Odpowiedź nr 9650: Jeżeli nie występuje sprzedaż ciągła (termin wystawienia
    > do 7 następnego miesiąca), wówczas wystawienie po terminie jest
    > dopuszczalne, ale karalne.
    >
    > No to mnie zatkało.

    Mnie by też zatkało :)

    > Moje zdanie na temat tego serwisu - jest beznadziejny! A co Wy o nim
    > myślicie?

    Nie czytałem, z okazji ich odpłatności, ale z Twoich przykładów wynika
    że powinni sobie zaaplikować darmowe przeczytanie 30 000 postów z tej
    grupy tudzież odpowiednią ilość stron na publicznych darmowych forach www
    Zero więcej niż typowy zaczynający DG, bo skoro chcą komentować... ;)

    Oczywiście nie znaczy to wcale że większość ich porad podpada pod
    takie wypunktowanie, pod jakie podpadli z Twojej strony :)
    Niemniej... rzeczywiście, mogliby czytać własne odpowiedzi :P

    pzdr, Gotfryd