    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: e-porady.pit.pl - opinia
    Date: Sun, 13 Jan 2008 20:04:09 +0100

    > [ciach]
    > Potwornie niesolidni i nieterminowi.
    > Płatne porady prawne i owszem są okay, ale odpowiedzi na pytania są na
    > odwal się.

    Widzę. Ja rezygnuję z ich usług.

    Właśnie przeczytałem, że:

    Pytanie: Czy mogę faktury doręczane klientowi drukować na papierze firmowym,
    a kopie - na zwykłym białym, dla oszczędności?

    Odpowiedź nr 647: Takie rozwiązanie nie jest możliwe, bowiem kopia różniłaby
    się od oryginału.
    Fakturą nie jest bowiem sam nadruk, ale całość dokumentu, razem z
    papierem.Dopuszcza się zwyczajowo odstępstwa w zakresie koloru czy rodzaju
    papieru, ale nie nadruków na fakturze (choć zawsze zależy to od rodzaju
    nadruku - zapewne papier firmowy zawierający delikatny wzorek z logo firmy
    będzie
    dopuszczalny w omawianym przypadku jako oryginał przy białej kopii).Taka
    interpretacja wynika ze znaczenia słów "oryginał" i "kopia", użytych w
    ustawie o VAT.
    Podstawa prawna: Art. 106 ust. 6 Ustawa o podatku od towarów i usług z dnia
    2004-03-11

    Co do podstawy - chyba na chybił-trafił celowali i sie nie udało.
    A co do odpowiedzi - no to nieźle. Ja na samokopiującym papierze oryginał
    mam biały, kopie żółte i różowe. A zatem różni się oryginał od kopi kolorem
    papieru. A zdaniem e-porady nie mogą. No to mnie kontrola juz udupi... Jesli
    przystawiacie pieczątki - uważajcie! Postawicie troche w innym miejscu na
    kopii i oryginał nie bedzie równał się kopii!

    no coment