  • Data: 2006-10-02 17:45:34
    Temat: Re: e-faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 Oct 2006, 'Tom N' wrote:

    > A nie będzie? No tak, jeśli wystawca po wysłaniu dokumentu do nabywcy usunie
    > to co dostał ostemplowane czasem od CA, to nie będzie

    Problem przy duplikacie jest ten sam co przy oryginale: trzeba wpisać
    do dwu różnych ksiąg ten sam dokument.
    A treść f-ry z napisem "kopia" to jest *inny* dokument elektroniczny
    niż treść f-ry z napisem "oryginał": osobno podpisany, z p. widzenia
    podpisu to jest inna treść.
    To samo będzie przy "duplikat oryginał" i "duplikat kopia" :)

    > ???

    Jest dowód że f-ra 2006/1234 została wystawiona dwa razy.
    Pytanie co się stało z pierwszym wydaniem :O

    > A z papierowymi jest inaczej?

    Tak.
    Żaden przepis nie stanowi że kopia nie może być wystawiona kilka minut
    po oryginale.
    Przy "cyfrze" wymusi to technologia, wystawienie dokumentu później
    spowoduje że to inny dokument (inny podpis).

    > Co wpisujesz do ksiąg, gdy Cię proszą o duplikat?

    Dane duplikatu :) Tego z napisem "kopia".
    I nie mam problemu z podpisem, bo jak trzeba to nie musi to być
    TEN SAM podpis, wystarczy że jest wydany przez tę samą osobę.

    Dla e-fry przy innym podpisie prawnie to jest inny dokument.
    Zaś AFAIK minister powiedział że f-ra ma być 'dokumentem'.
    Nie dwoma dokumentami :)

    > Z założenia jest to inny dokument -- nie ma słowa kopia tylko jest duplikat,
    > inna jest data wystawienia, tyle, że dotyczy tego samego zdarzenia
    > gospodarczego.

    Ale tak wolno, ba - nalezy!

    > Drażnisz się... ;)

    Bynajmniej :)
    U siebie mam dokument z opisem "duplikta kopia".
    Kontrahent ma u siebie "duplikat oryginał".
    Prawnie to są dwa dokumenty, a nie dwa egzemplarze tego samego
    dokumentu - przy "papierze" to nie przeszkadza, w razie użycia
    takiego dokumentu jako podpisanego (jeśli ktoś podpisał) i tak
    będzie sprawdzana *oryginalność podpisu* a nie *identyczność
    dokumentu*.
    Przy dokumencie elektronicznym - w rozumieniu prawa - powinna
    być sprawdzana *identyczność dokumentu*, prawda?
    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd