  • Data: 2006-10-02 18:31:23
    Temat: Re: e-faktury
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w
    <news:Pine.WNT.4.64.0610021929300.1116@athlon64>:

    > On Mon, 2 Oct 2006, 'Tom N' wrote:

    [...]
    > A treść f-ry z napisem "kopia" to jest *inny* dokument elektroniczny
    > niż treść f-ry z napisem "oryginał": osobno podpisany, z p. widzenia
    > podpisu to jest inna treść.

    Czyli kręcimy sie w kółko papieru z nadrukiem oryginał/kopia/duplikat...
    I właściwie piszemy o tym samym, tyle, że Ty postulujesz zniesienie
    obowiązku umieszczania wszędzie tych dopisków, a ja kołuje wokół elementów
    faktury, które powinny uczestniczyć w procesie podpisywania :)

    > Jest dowód że f-ra 2006/1234 została wystawiona dwa razy.
    > Pytanie co się stało z pierwszym wydaniem :O

    Chwila, to nie są te same dane, Ta pierwsza jest, podpisana bez wiersza data
    wystawienia duplikatu i ostemplowana czasem , ta druga ma ten wiersz...

    > Tak.
    > Żaden przepis nie stanowi że kopia nie może być wystawiona kilka minut
    > po oryginale.
    > Przy "cyfrze" wymusi to technologia, wystawienie dokumentu później
    > spowoduje że to inny dokument (inny podpis).

    Ale po co dwa razy wystawiać -- już pisałem, to co okazuje nabywca to
    oryginał (i tu nie masz mozliwości złośliwego ingerowania w treść), to co
    sprzedawca jest kopią

    > Dane duplikatu :) Tego z napisem "kopia".

    To sobie wpiszesz skrót duplikatu :)

    > I nie mam problemu z podpisem, bo jak trzeba to nie musi to być
    > TEN SAM podpis, wystarczy że jest wydany przez tę samą osobę.

    Czekaj, czyli jeśli pracownik A wystawił fakturę, to nie wolno duplikatu
    wystawić komu innemu? A co jak A zmarł? :)

    > Dla e-fry przy innym podpisie prawnie to jest inny dokument.
    > Zaś AFAIK minister powiedział że f-ra ma być 'dokumentem'.
    > Nie dwoma dokumentami :)

    I znowu o tym samym piszemy, tylko troche inny punkt patrzenia przyjmujemy
    -- obecne uregulowania nie nadają się... :)

    > Bynajmniej :)
    > U siebie mam dokument z opisem "duplikta kopia".

    i /zwykła/ kopia

    > Kontrahent ma u siebie "duplikat oryginał".

    > Prawnie to są dwa dokumenty

    Trzy :)

    > a nie dwa egzemplarze tego samego dokumentu - przy "papierze" to nie
    > przeszkadza, w razie użycia takiego dokumentu jako podpisanego (jeśli
    > ktoś podpisał) i tak będzie sprawdzana *oryginalność podpisu* a nie
    > *identyczność dokumentu*.
    > Przy dokumencie elektronicznym - w rozumieniu prawa - powinna
    > być sprawdzana *identyczność dokumentu*, prawda?

    Ale dlaczego identyczność? Zresztą w przypadku par oryginał/kopia i
    duplikat/kopia duplikatu nie widze problemu (*nie uwzględniamy w podpisie*
    *tych zbędnych elementów*), gorzej z trójką kopia/kopia duplikatu/duplikat,
    ale i to jest do obejścia -- kolejne znakowanie czasem (data wystawienia
    duplikatu) dokumentu pierwotnego

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]