  • Data: 2003-09-23 11:51:27
    Temat: Re: dzierżawa samochodu a odliczenia, VAT,
    Od: "Adamski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Usługobiorcom użytkującym samochody osobowe lub inne samochody o
    > dopuszczalnej ładowności do 500 kg na podstawie umowy najmu, dzierżawy,
    > leasingu lub umowy o podobnym charakterze nie przysługuje prawo do
    obniżenia
    > podatku należnego oraz do zwrotu różnicy podatku o kwotę podatku
    naliczonego
    > od czynszu (raty) i innych odpłatności wynikających z zawartej umowy."
    > chodzi mi w szczegolnosci o ostatnie zdanie "... i innych odpłatności
    > wynikających z zawartej umowy."

    Wynikajace z umowy miedzy dzierzawodawca i dzierzawobiorca

    > druga kwestia to wysokosc ewentualnych odliczen.
    > rozumiem, ze moge odliczyc VAT od pelnej sumy kosztow poniesionych w
    zwiazku
    > z uzytkowaniem samochodu, niezaleznie od obliczonej "kilometrowki"...
    > (wnioskuje na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 3 + art. 25 ust. 2 pkt 3 ustawy
    > VAT)
    > czy tak jest faktycznie ?

    Tu bede strzelal
    Wydaje mi sie, ze nie jest norma kilomatrowka, lecz wymogiem okreslajacym
    zwiazek kosztowy z prowadzona dzialalnoscia. Zalozmy ze jezdzisz samochodem
    prywatnie. Robisz szczatkowa klimetrowke bo nie zalezy ci na kosztach. (np
    jestes na ryczalcie) a czesto wymieniasz opony, robisz przeglady, wymieniasz
    oleje i inne kosztowne akcesoria. Oczywiscie w limicie sie nie miescisz. i
    chcesz odliczyc VAT. Wydaje mi sie, ze bedzie to ryzykowne. Sam jestem
    ciekaw co grupa odpowie.

    Adam