    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: działalność gospodarcza (trochę się w tym gubię)
    Date: Wed, 4 Apr 2007 10:43:56 +0200

    On Wed, 4 Apr 2007, eMCe wrote:

    > Ja podawałam wszędzie datę rozpoczęcia działalności na 29 marca.

    Zauważ, że czym innym jest data podana w zgłoszeniu EDG, tam jest
    deklaracja kiedy *zamierzasz* rozpocząć DG (i nie wolno rozpoczynać
    jej wcześniej), a czym innym data podawana w US (do NIP) i ZUS - tam
    się podaje kiedy się *już zaczęło* DG (i jest termin na bodaj 7 dni
    od rozpoczęcia).

    > Czyli
    > najlepiej iść dziś/jutro do ZUSu, zgłosić się, wypełnić formularze i płacić
    > składki, nie czekać na jakieś tam pierwsze rachunki faktury etc.?

    Na mój rozum błędem było przedwczesne zgłoszenie w US - ale cóż, na
    błędach człowiek się uczy, mi się też tak zdarzało (i zdarza) :]
    W opisanym stanie tak bym zrobił, jak piszesz.

    > Dzięki za wskazówki. Kurcze, po co to jest takie skomplikowane. A co jeśli
    > przez jakiś czas będa głównie straty, czyli biorę faktury na firmę i jakby
    > nie wystawiam rachunku?

    No to do KPiR wpisujesz same wydatki :| (przecież o to poszło wyżej :))

    > Co z tą zaliczką na podatek wówczas?

    Nic. Zaliczka jest od dochodu, nie od strat.

    > Czyli zgodnie z tym co jureq napisał nie musze co miesiąc wysyłac
    > jakichś papierów do US,

    Ano. Papiery były poprzednio.
    A jakbyś zajrzał do archiwum grupy "przed" a nie "po", to byś wyczaił
    że wcale nie trzeba co miesiąc, bo można co kwartał!

    > tylko kasę, a jeśli nie mam dochodów to w ogóle nic im nie wysyłam right?

    Mniej więcej.

    > Czy
    > znacie jakiś poradnik prowadzenia KPiR

    Tak.
    Sprawdź w archiwum:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=post%C3%B3w&num=
    100&as_oq=2000+3000+4000&as_eq=&as_ugroup=*.podatki
    :>
    Do tego kilka forów ("olenka" bodaj mioędzy tym), nieco stron www
    no i przede wszystkim: PRZEPISY.
    Czytaj *samodzielnie* przepisy. Tak, mało strawne, ale TO cię obowiązuje,
    nie gdybania - moje czy pani urzędniczki w okienku ;)

    > w pdf

    ...nie (znaczy nie znam).

    > A i jeszcze jedno. Samochód mam na siebie, a nie na firmę, ale jestem jedynym
    > właścicielem. Czy mogę brać faktury za paliwo na auto, czy wcześniej musze
    > coś tam zrobić, by móc brać faktury na firmę?

    Hasło: "kilometrówka". Link do archiwum wyżej ;)

    pzdr, Gotfryd