    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: działalność dodatkowa
    Date: Sat, 21 Oct 2006 10:50:11 +0200

    szuszu wrote:

    > prosze rozwiejcie moje wątpliwości , czy trzeba płacić dodatkowe
    > ubezpieczenie zdrowotne jeśli wykonuje się dodatkową działalność?
    > Sprawa wygląda tak: mam DG, KPIR, VAT na pewne usługi informatyczne
    > (pkwiu: 93.05), oraz do tej pory umowa o dzieło + VAT (pkwiu:
    > 92.31.22)na artykuły prasowe. Chciałabym podpiąć tą umowę o dzieło pod
    > DG, czyli wystawiać po prostu faktury, ale jeśli miałabym płacić
    > dodatkowo zdrowotne to nie wiem czy wyszłabym na plus, po prostu nie
    > piszę regularnie. I jeszcze pytanie czy na dodatkową działalność
    > prowadzi się osobno księgi, ewidencje?

    Były kiedyś dyskusje czy działalnośc dziennikarska (artykuły prasowe)
    może być wogle działalnością gospodarczą. Nie pamiętam jakie były
    wnioski. Może ktoś ci to napisze.
    Załóżmy jednak, że może. Wtedy nie prowadzisz nowej drugiej DG, tylko
    rozszerzasz zakres dotychczasowej. Zawsze jest tak, że 1 osoba = 1
    działalność (pomijając udziały w spółkach). Pamiętaj o obowiązku
    zgłoszenia roszerzenia DG w EDG, GUS i US.
    Nie wiem jednak czy to ci się opłaci. Przy UoD masz zapewne ryczałtowe
    koszty 50%. Przy DG będą odliczane tylko koszty rzeczywiste i
    udokumentowane.