  • Data: 2004-10-04 22:35:04
    Temat: Re: dział spadku i podatek.
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >        W spadku zostało mieszkanie spółdzielcze. Osoby A i B przyjęły spadek
    > po połowie i zapłaciły od tego podatek spadkowy. Następnie dokonały
    > notarialnie działu spadku na rzecz A. Czy to była darowizna i co za tym
    > idzie należy się podatek od darowizny ?

    Pogooglalem troche.
    Wnioski:
    a) na grupie pl.soc.prawo jest dużo dyskusji o spadkach

    b) Cytat z dyskusji: "...Kolejność czynności...stwierdzenie, nabycia spadku,
    opłacenie podatku, dział spadku. Więc najpierw trzeba zapłacić podatki a
    później każdy dopiero ze swoją częścią może robić co chce."

    c) popatrzylem w KC i Ustawe o podatku od darowizn i spadkow.

    d) B moglo odrzucic spadek w sadzie, pod warunkiem ze nie ma spadkobiercow
    ustawowych (np. zona, dzieci)

    e) jak A i B przyjelo spadek, to zaplaca podatek, w przypadku mieszkan sa
    zwolnienia, ale pod pewnymi warunkami (110 m2, brak inego mieszkania, itd.)

    f) potem B dokonuje darowizny mieszkania na rzecz A i tu mam zagwozdke, czy
    fakt posiadania już tych 50% mieszkania przez A jest warunkiem
    uniemozliwiajacym skorzystanie ze zwolnienia z podatku (art. 16 ust. 2 pkt) czy
    nie jest.

    Tyle na dzisiaj.

    Pozdrawiam,
    Karol