eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidrukarka za 5k w kosztyRe: drukarka za 5k w koszty
  • Data: 2002-12-29 16:09:19
    Temat: Re: drukarka za 5k w koszty
    Od: "aqq" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:au7qrg$96o$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "vic" <v...@y...com> napisał w wiadomości
    > news:au6ork$oml$1@news.tpi.pl...
    > > dzieki za odpowiedzi
    > >
    > > > Jak taka zaawansowana to pewnie ma mozliwośc drukowania bez komputera
    > np.
    > > > przyjmuje dostarczone (ma w sobie urządzenie odczytujące) na dyskietce
    > czy
    > > > CD teksty i grafiki (np. postscript).
    > > > IMO, inaczej jest to klasyczne urządzenie wyjscia komputera które bez
    > > niego
    > > > nic nie zrobi i dlatego może co najwyżej ulepszyc tego ostatniego.
    > >
    > > Pomijajac techniczne szczegoly, karty sieciowe itp. Drukarka sprzedawana
    > > jest w zestawie ze skanerem (nie jest on wbudowany, osobno), pewnie
    > jakims
    > > badziewnym, najtanszym. Trik polega na tym ze w takiej sytuacji moze
    > > drukowac bez komputera, bo ze skanerem sluzy jako kopiarka
    > > Tak jest ok?
    >
    > No nie do końca, są takie kombajny biurowe (SAME: skanują, drukują,
    > odbieraja faksy, kserują, przyjmuja tez dane z dyskietki no i można toto
    > podłączyć do kompika - ale bez niego sobie świetnie radzi) na pewno HP i
    > chyba Canon takie robi a i inni też ale w nich jest to rzeczywiście wg
    > zasady "all in one". W twoim przypadku mammy jednak dwa oddzielne
    > urządzenia które maja stac się jednym tylko dlatego że są wpisane na
    > wspólną fakturę. Mocno to naciagane ... ale IMO problem tkwi w tym jak
    masz
    > wystawioną fakturę, dwie pozycje "drukarka kolorowa DK-1XXX" i "skaner
    > jednoprzebiegowy" czy też jedna "Urządzenie drukująco-skanujące DK-1XXX" a
    > najlepiej "Samodzielne urządzenie drukująco-skanujące DK-1XXX"
    >
    > >> Ale od
    > > > nowego roku cos sie zmienia, precyzuje w tej materii .... chyba kwota
    > > > poszczególnych ulepszeń nie może przekroczyć określonej kwoty ....
    > także
    > > > jak szaleć to do sywestra 2002 ;))
    > >
    > > wiesz cos wiecej?
    >
    > UPOF
    > "Art. 22g. (...)
    > 17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy,
    > rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość początkową tych
    środków,
    > ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15, powiększa się o sumę wydatków na
    > ich ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie części składowych lub
    > peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza 3500 zł. Środki
    > trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych na ich
    > przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w danym
    > roku podatkowym przekracza 3500 zł i wydatki te powodują wzrost wartości
    > użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia środków trwałych do
    > używania, mierzonej w szczególności okresem używania, zdolnością
    wytwórczą,
    > jakością produktów uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków trwałych i
    > kosztami ich eksploatacji."
    >
    > no i może to sie jeszcze przydać
    >
    > "20. W razie trwałego odłączenia od danego środka trwałego części
    składowej
    > lub peryferyjnej wartość początkową tego środka zmniejsza się, od
    > następnego miesiąca po odłączeniu, o różnicę między ceną nabycia (kosztem
    > wytworzenia) odłączonej części a przypadającą na nią, w okresie
    połączenia,
    > sumą odpisów amortyzacyjnych obliczoną przy zastosowaniu metody
    amortyzacji
    > i stawki amortyzacyjnej stosowanej przy obliczaniu odpisów amortyzacyjnych
    > tego środka trwałego.
    >
    > 21. Jeżeli odłączona część zostanie następnie przyłączona do innego środka
    > trwałego, w miesiącu połączenia zwiększa się wartość początkową tego
    innego
    > środka o różnicę, o której mowa w ust. 20."
    >
    > a tak w ogóle to jest to w nowej "Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    > dochodowym od osób fizycznych" ale ze stanem prawnym na 01.01.2003 r
    >
    > > >
    > > > Nie za bardzo rozumiem jak mozna do wartości ŚT przyjmować "zestaw
    > > > kolorowych materialow eksploatacyjnych za 1,5k" .... materiały
    > > > ekspolatacyjne (toner) to materiały ekspolatacyjne i co każdy zakup
    > tonera
    > > > chcesz traktować jako zwiększenie ŚT ?
    > >
    > > czyli te materialy eksploatacyjne nie sa ulepszeniem śt i normalnie w
    kup
    > > (jakoze kosztuja 1,5k)
    >
    > No wiesz gdby zakup tonera czy jakiś tam termofolii lub kolejnych ryz
    > papierów do ksera uznawać jako zwiększenie ŚT to by łyby niezle jaja ;))
    > .... do drukarki wkładasz tusz i kartki papieru drukujesz no i klient
    > zabiera i trochę tuszu i trochę kartek papieru .... można tak dalej np.
    > materiały eksploatacyjne do samochodu: benzyna, olej, smary ...
    > Wracając jeszcze do drukarki: są takie co maja głowiće wbudowana na stałe
    > (np. Epsony) i na pewno jest to element ŚT ale większość ma głowiće w
    > zbiorniczku z tuszem (np. HP-ki) i wtedy jest to materiał eksploatacyjny
    > jako całość.
    >
    > > czy to wszystko ma rece i nogi?
    >
    > pytanie co się u ciebie kryje pod owym pojeciem materiałów
    ekspolatacyjnych
    > ? (może to po prostu, dla jasności, wziąść na odzielna fakturę ?)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Sark



    A co z drukarką co ma np. IR (port podczerwieni) drukować mogą wszyscy nawet
    klienci z notebookami. Drukarka podpięta jest tylko do 220V więc należy
    zwiększyć wartość instalacji elektrycznej hi hi
    Grześ


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1