  • Data: 2006-08-14 22:01:06
    Temat: Re: dowód wewnętrzny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Aug 2006, Marcin wrote:

    > Pytalem jakis czas temu jak mozna wpisac w koszty prowadzenia dzialalnosci
    > towar zakupiony na podstawie umowy sprzedazy. Podobno poprzez dowod
    > wewnetrzny mozna to zrobic.

    Możesz wskazać kto tak napisał?
    Ja z czystej ciekawości :)

    > Wystawilem sobie taki dowod

    Ja tam doradcą nie będąc doradzać nie mogę.
    Ale rozwadze polecam postępowanie dla którego zna się *podstawę
    prawną*. W myśl tej zasady składam podanie o ujawnienie podstawy
    prawnej do takiego działania :)
    Jeśli chodzi o TH (towar handlowy) to pasuje mi jedynie z rozporządzenia
    o KPiR hasło "skup".

    > ewentualnie czy moge tak zakupiony towar

    "tak" - czyli "na umowę z nieVATowcem"?
    żeby jureq nie czuł się osamotniony ;) - google:
    http://tiny.pl/7mg4
    ...czyli
    http://groups.google.pl/groups?as_q=umowa+dokumentem
    +ksi%C4%99gowym&num=100&scoring=r&hl=pl&as_ugroup=*.
    podatki

    > przyjąć na magazyn

    Do "przyjęcia na magazyn" rozporządzenie przewiduje stosowną procedurę -
    opis (może być specyfikacja)...
    IMO rozporządzenie jest niekonsekwentne, bo procedurę opisuje dla
    zakupów "dokumentowanych fakturami" (par. 16) a jednocześnie nakazuje
    ZAWSZE wpisywać "niezwłocznie" (par. 17)

    > i sprzedać (tutaj też nie wiem jaka stawka VAT ma byc).

    IMO: "taka jak dla danego towaru"!
    Najczęsciej 22%...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd