  • Data: 2006-05-10 12:04:23
    Temat: Re: dorabianie do renty - jak najlepiej?
    Od: t <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10-05-2006 o 12:50:10 cadmold <p...@w...pl> napisał:

    > Dzieki za odpowiedz. Mam wiec twardy orze4ch do zgryzienia. Biorac
    > pod uwage moja niepelnosprawnosc, czy zalety prowadzenia DG
    > goruja nad zaletami dorabiania jako os. fizyczna? Wiem, ze to trudne
    > pytanie - ale prosze o liste "za" i "przeciw"...

    Może to niezbyt w kontekscie niepełnosprawności, nie wiem też
    co masz zamiar robić, ale mając działalność możesz imać się od ręki lub
    niemal od ręki
    różnych zajęć, zleceń, dla różnych firm, z doskoku, bez zbędnych
    formalności dla tychże firm, do tego podzlecić częśc prac komu innemu na
    umowę zlecenie lub umowę o dzieło.
    Jeżeli zacząłeś się zastanawiać na DG to szczerze bym Ci to polecał.
    Jeżeli masz szansę na regularne zlecenia może da radę to rozkręcić w coś
    większego?
    Na zleceniu nie miałbyś takiej szansy(przynajmniej w świetle prawa).
    Do tego możesz przez dwa lata płacić ulgowy ZUS w wysokości ~170zł
    zdrowotnego
    które idzie od podatku od ręki + coś koło 90-100zł społecznych które idą w
    koszty
    więc to masz z głowy za parę dyszek. Przy zleceniach płacisz procent od
    kwoty na umowie
    więc wtopisz tym więcej im więcej zarabiasz.
    To tyle ode mnie ;)