  • Data: 2010-01-27 23:09:01
    Temat: Re: dokupienie urządzenia peryferyjnego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 23 Jan 2010, Bronek Nowacki wrote:

    > Ok. Tylko w takim razie po co te wszystkie dyskusje w stylu: "kupiłem
    > komputer z drukarką za 3600 zł netto, czy mogę ten zakup wrzucić
    > jednorazowo w koszty".

    Ustawodawcy pytaj, nie nas :D

    > Wystarczy zatem kupić komputer za 3200 a dzień
    > później (albo nawet tego samego dnia) drukarkę do niego za 400 zł

    A co ma do naszej dyskusji (w ogóle) moment zakupu?
    Przecież on się nie liczy (dla podatku dochodowego, co innego
    z VATem).

    > i wszystko jest cacy - obie rzeczy wrzucamy osobno w koszty.

    Nie jest.
    Zarzut, że komputer wprowadzono do użytkowania faktycznie razem
    z drukarką wydaje się pewny.
    Dochodzi szarpanie się o "obejście prawa".
    Przy takim manewrze *bardzo* bym się starał o *twarde* dowody
    że komputer był "używany w DG" wyraźnie przed drukarką (dla
    pewności: przed jej nabyciem, jako że "skoro jej nie było to
    nie mogła być wcześniej używana").

    > A ewidencjonowane to musowo? Co z tą możliwość nieewidencjonowania
    > wyposażenia do 1500 zł?

    Nie znam takiej.
    W przypadku *rzeczowych* składników, zakup jednostkowo >1500 zł jest:
    - ST (idzie do EST)
    - ulepszeniem (idzie do EST)
    - wyposażeniem ewidencjonowanym (idzie do EW).

    Quartum non datur ;)
    (no, pozostają "nieujawnione ST", czyli składniki których NIJAK
    - ani wprost ani pośrednio - nie ujęto w kosztach).

    pzdr, Gotfryd