  • Data: 2004-01-10 20:54:31
    Temat: Re: dochody z zagranicy, przewalutowanie
    Od: Corian <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przede wszystkim dziekuje za odpowiedzi.
    O ile sie orientuje to podstawą zawarcia umowy o dzieło jest po prostu kodeks
    cywilny. Jego przepisy nie zakazują zawarcia tej umowy z podmiotem zagranicznym -
    tak mi sie wydaje.
    Niestety nie mam zielonego pojecia jakie skutki podatkowe rodzi zawarcie takiej
    umowy. Widze mnóstwo pytań i problemów, ale niestety żadnych odpowiedzi w przepisach
    o podatku dochodowym od osób fizycznych nie mozna znaleźć.

    Ewentualna zapłata gotówką jest niemożliwa. Nikt za granicą tak nie robi. To
    archaizm. Jeśli za granicą ktos komuś płaci gotówką to albo jest to podejrzany
    interes albo pranie brudnych pieniędzy. Tak więc to najprostsze z rozwiązń nie
    wchodzi wogóle w rachubę. Ponadto ta firma nie ma w Polsce swojego oddziału ani
    przedstawicielstwa. Tak więc musi to jakoś przejść przez konto a wówczas powstaje
    problem przewalutowania i zapłaty w odpowiednim terminie podatku oraz jego
    wysokości. Przedmiotem umowy ma być napisanie programu komputerowego do celów
    naukowych. Podobno to ma wpływ na wysokość podatku ale nie wiem jaką?
    teksty ustaw podatkowych to po prostu czrna magia nic z tego nie umiem zrozumieć.
    Jeśli więc ktoś ma jakieś informację o czym powienienem wiedzieć zanim zdecyduję się
    podpisać taką umowę to proszę o informacje. Z góry dziękuję. Samodzielne
    przekopywanie się przez ten temat przeraża mnie!
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>