    From: "andreas" <a...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: delegacja zagraniczna
    Date: Thu, 10 Jul 2008 06:27:40 +0200

    > Nie upraszczaj zanadto.
    > Jak na mój gust wyciągasz dość lekkomyślne wnioski - czy Ty może
    > DG prowadzisz? ;) Nie chciałbym zostać pracownikiem przy księgowym
    > z takimi pomysłami, za dużo użerania ;)
    >
    > W przypadku delegacji, przynajmniej w odniesieniu do podatku dochodowego,
    > wg przepisów działa "łańcuszek":
    > - pracownik płaci "w celu wykonania delegacji"
    > - firma płaci pracownikowi *zwrot wydatku*
    > - dla pracownika to NIE JEST PRZYCHÓD PODATKOWY (ani koszt)
    > - dla firmy to JEST KOSZT. Powoli i wyraźnie: kosztem dla firmy NIE JEST
> [...]

    Bardzo możliwe, że masz 100% w każdym z powyższych szczegółów. Nie będę się
    sprzeczał, bo nie śledzę na bieżąco wszystkich możliwości, gdyż od tego mam
    dobrą (sprawdzoną) księgową.
    Zwróć tylko uwagę ile ci zajęło opisywanie mozliwości w tak głupiej sprawie.
    Jakbym miał każdy delegacyjny wydatek wczesniej analizować i konsultować z
    księgowością to bym juz dawno tego nie musiał robić, bo firma by nie
    istniała. Dlatego mam jedną procedurę, czyli branie faktur na płacącego, co
    pozwala mi się wieczorem przy kieliszku wina zająć mysleniem o tym jak
    najlepiej zarobić na kolejnym zbliżającym się TIRze, a nie w którą rubryke
    wpisać bilet tramwajowy.
    Szanuje oczywiście tych, których podnieca odwrotna kolejność.

    --
    andreas