    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: deklaracja VAT7 po terminie - co zrobic
    Date: Tue, 3 Sep 2002 10:08:25 +0200

    "Abel Rosnowski" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:3D745149.C476DC6A@poczta.onet.pl...
    > Ciekawe, kto to wymyślił, że możliwość odpisania VAT jest przywilejem.

    Przeciez to proste. W ustawie potocznie zwanej o VAT jest napisane
    Podatnik MOZE odliczyc VAT naliczany w fakturach zakupu O ILE
    spelni warunki...

    > Większej bezczelnej głupoty nie słyszałem.

    Poniewaz moze, a nie musi, wiec to jest pzywilej.

    > Ponieważ niemożność odpisania VAT
    > jest faktycznie zapłatą

    Alez on MOZE odliczyc, o ile spelni warunki skorzystania z przywileju..

    > DRUGI raz tego samego podatku, to co to za kraj, w
    > którym robi się łaskę, że nie żąda się podwójnej zapłaty?

    Przeciez to normalne, ze podatnik musi udokumentowac na jakiej podstawie
    obnizyl podatek nalezny, lub podstawe jego wyliczenia...

    Podatek dochodowy tez oblicza sie od podstawy a koszty trzeba udokumentowac
    fakturami...

    > Na bank, że wymyślił
    > to jakiś komunista.
    > I to jest to nieszczęście tego kraju.

    Ciekawi mnie, czy tylko TEGO kraju...

    Fakt, ze uwarunkowanie mozliwosci odliczeniaVAT jest nie jest niczym
    dziwnym.
    WARUNEK, ze deklaracja musi byc zlozona w terminie jest "ostry",
    choc jest wprost w ustawie i TK nie znalazl podstaw do zakwestionowania jego
    konstytucyjnosci.

    Wiec to sejm moze zmienic. ustawe..

    Boguslaw