  • Data: 2007-05-11 18:15:00
    Temat: Re: data początkowa amortyzacji
    Od: "Andrew" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    PiotrB. wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy mogę przyjąć datę początkową amortyzacji
    > taką samą jak data zakupu? lub np. następnego dnia?
    > czy jednak musi to być pierwszy dzień następnego miesiąca?
    >
    > Właściwie chodzi mi o to, że nie wiem czy opłatę rejestracyjną
    > i OC mogę wliczyć w koszty osobno czy muszę doliczyć do
    > wartości początkowej (chodzi o samochód używany)?
    >
    > kombinuję (pewnie bez sensu) że jeśli data początkowa amortyzacji
    > jest wcześniejsza niż data dokonania tych opłat to nie powiększa
    > wartości początkowej auta (w sumie było już wcześniej ubezpieczone
> [...]

    Mylisz dwa pojęcia. Datę przyjęcia do uzytkowania z datę rozpoczecia
    amortyzacji. Środki trwałe powiększają koszty ponmiesione przed dniem
    przyjęcia do użytkowania. Samochód używany kupiłeś zarejestrowany i z oc.
    Więc mozesz go używać - w końcu jest kompletny i zdatny do użytku. Więc
    przyjmujesz do użytkowania z dniem zakupu. Późniejsze wydatki wliczasz w
    koszty. Amortyzacją naliczasz od następnego miesiąca.