  • Data: 2007-05-12 07:59:31
    Temat: Re: data początkowa amortyzacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 May 2007, PiotrB. wrote:

    > Zakupiłem OC i NNW, ale polisa została wystawiona na moje
    > imię i nazwisko a nie na dane firmy, bo wg pań z Warty
    > tak powinno być (bo dowód rejestracyjny auta wystawiają na osobę
    > a nie firmę, więc polisa tak samo). Niby ja i firma to to samo, ale
    > nadal mam wątpliwości. Jest tam mój pesel ale nie ma NIPu.

    Z drugiej strony ów kwitek nie jest fakturą.
    Widzisz gdzieś obowiązek podawania NIP na innych niż f-ra (albo
    inne, lecz literalnie wymienione, np. paragon fiskalny) dowodach
    księgowych?

    Oczywiście pojawia się "standardowy dylemat NNW" :) - o ile OC
    służy "zabezpieczeniu przed roszczeniami" które mogłyby być podstawą
    obciążania Cię w związku z prowadzoną DG, więc spełnia postulat
    "zmniejszania strat" i w związku z tym oczywiście może być KUP,
    to NNW jest ubezpieczeniem osoby - to czy ktoś je dostanie czy
    nie w żaden sposób nie przyczynia się do zwiększenia przychodów
    z DG ani nie zmiejsza ryzyka strat w DG (z tytułu otrzymania
    NNW nikt np. nie pozbywa się prawa do roszczeć cywilnych), więc
    jest wątpliwe zaliczanie ich w KUP :)
    Natomiast wszyscy kupujacy "pakiety" wrzucają w KUP *całość*
    i AFAIK nikt się nie czepia. Niemniej... IMO dobrze wiedzieć!

    pzdr, Gotfryd