  • Data: 2013-01-29 15:25:38
    Temat: Re: darowizna w II grupie - czy da się obejść podatek?
    Od: witek <w...@i...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Albercik wrote:
    > Witam.
    > Jest taka sytuacja:
    > Rodzeństwo oraz dziecko jednego z nich.
    > To dziecko chciało by podarować swojemu wujkowi trochę(sporo ponad kwotę
    > zwolnioną) kasy.
    > Normalnie to trzeba zapłacić podatek od darowizny bo jest to II grupa
    > pokrewieństwa.
    >
    > A czy nie dało by się aby to dziecko podarowało kasę swojemu
    > rodzicowi(zerowa grupa więc zwolnione w całości z podatku) a ten rodzic
    > podarował kasę bratu(tez zwolnione)? Nie mogę doszukać się informacji
> [...]

    darowizna jest pomiędzy "dzieckiem" i wujkiem niezależnie od drogi
    przebycia pieniedzy i łamanie jej na bezpodatkowe odcinki tego nie zmieni.
    Oczywiscie jak sie US połapie i te bezpodatkowe odcinki doda do siebie.
    Wowczas bedzie miała zastosowanie matematyka skarbowa gdzie 0 + 0 > 0 +
    odsetki i koszta