    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: darowizna na rzecz osoby prawnej?
    Date: Thu, 4 Dec 2008 17:36:39 +0100

    On Wed, 3 Dec 2008, Przemyslaw Frasunek wrote:

    > No wlasnie nie wiem. Jesli tak, to umowa ta podlega jedynie PCC od wartosci
    > rynkowej

    Na mój rozum tak, uzasadnienie w poście wysłanym przed chwilą.

    > i moge wciagnac przedmiot do EŚT w sp. z o.o.?

    IMVHO tak.

    Ale mam trudniejsze pytanie: a jaką wartość początkową
    wypadałoby przyjąć?

    Hint:
    - w przypadku PCC: podstawa = wartość rynkowa
    - w przypadku EST: zasada = cena nabycia, a wartość rynkowa
    *jedynie* jeśli ceny nabycia *nie można ustalić*.

    <OT>
    Żeby nie było - powyższa niespójność nieraz była na grupie.
    IMO ewidentnie nieprawidłowo "naciągane" przez niektórych
    w tej sposób, że przedstawiali dowód zakupu samochodu za
    granicą za 500 euro (i od tej kwoty płacili akcyzę i VAT)
    a następnie za WP przyjmowali różniste "wyceny biegłych".
    Za coś takiego USy powinny łupać aż wiórki lecą.
    Tyle że kontroli "od dochodowego" musiało by się chcieć
    zajrzeć do dokumentów od VAT i akcyzy.
    <\OT>

    Czy w naszym przypadku cenę nabycia *można* ustalić?
    IMHO - oczywiście!
    A że nie w momencie zakupu i nie w momencie "przyjęcia"...?
    "a kogo to obchodzi"? :P
    Warunek "naliczone do dnia przekazania" dotyczy wyłącznie
    kosztów "związanych" (ubocznych - transport, montaż, ubezpieczenie...)

    Baaardzo jestem ciekaw komentarzy w tej kwestii :D, ani ustawa
    ani AFAIR rozporządenia nie przewidują procedury korygowania
    WP ST "w locie", w miarę jak "kwota należna zbywcy" się
    zmienia.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)