  • Data: 2006-01-04 02:33:48
    Temat: Re: darowizna?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    zpos wrote:

    > ale mi chodzi o to, czy mógłbym wtedy wpłacać więcej na jej rachunek, którego
    > ja byłbym pełnomocnikiem, i nie dotyczyłyby już nas te limity darowizn i
    > pożyczek, bo to byłoby jakby wspólne konto?

    Nie.
    To ciagle bedzie jej konto. I kazda wplata idzie na jej rachunek.

    > i naliczy zaległy podatek + odsetki...? ;]

    z tym to wlasnie jest dyskusyjne.
    Bo dziwne zdanie mowiace o tym, ze podatek placi sie w momencie
    powolania sie przed US, ze dana czynnosc miala miejsce gmatwa sprawe.

    Z jednej strony to jest woda na mlyn dla US, bo wychodzi z tego, ze
    nawet jak po 20 latach powoloasz sie w US, ze taka darowizna miala
    miejsce, to wowczas US naliczy ci podatek i mowy nie bedzie o
    przedawnieniu, a z drugiej strony wynika, ze nie moze byc mowy o
    odsetkach, ale za to przy okazji wspominaja o jakis karach w ustawie o
    kontroli skarbowej.