  • Data: 2002-08-07 11:52:35
    Temat: Re: darowizna
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

    > A musi. Babcia-wnuczka to II grupa podatkowa. Podatek od spadków i
    darowizn
    > wynosi 1545 zł. 60 gr. i 12 % od nadwyżki ponad 19320 zł.
    >
    > http://www.mofnet.gov.pl/podatki/spadki.shtml
    > tam też są wszystkie akty prawne.

    W porzadku. PRzeczytalem ustawe o spadkach i darmowiznach, ale nie znalazlem
    tam jednej
    interesujacej mnie informacji.

    Co jesli corka (pelnoletnia) pozostaje ciagle pod opieka swoich rodzicow,
    a ci rodzice chca dac corce te 25000zl. Corka wplaca pieniadze na swoje
    konto. Czy od tego tez placi sie podatek ? Przeciez rodzice ciagle utrzymuja
    dziecko.
    Jesli tak to wydaje mi sie to strasznie
    dziwne, no ale tak jest zykle..
    Prosze o te informacje bo w ustawie tego nie znalazlem

    Piotr Wójcicki