  • Data: 2007-03-12 08:42:36
    Temat: Re: darowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Mar 2007, witek wrote:

    > podatek z odsetkami.

    ...a odsetki od? ;)

    > Nie ma przedawnienia.

    Właśnie. AFAIK wiąże się to zarówno ze sprawą odsetek jak i potencjalnej
    kary, a wynika ni mniej ni więcej niż z momentu powstania obowiązku
    podatkowego (kilka lat temu też się naciąłem komentarzem, nie jesteś
    pierwszy :)).
    Nie można ukarać kogoś (ani doliczyć odsetek komuś), kto jeszcze nie był
    zobowiązany do zapłacenia podatku!

    > Plus kara chyba do 3 tyś złotych
    > Dowiedzieć się może przy okazji.
    > Np. ktoś doniesie, albo kupując mieszkanie, samochód US dojdzie do wniosku,
    > że cię nie stać, a ty chlapniesz, że dostałeś darowiznę, dlatego cię stać.

    Czekaj. Właśnie ten przypadek opisujesz. To za co kara?
    :)

    pzdr, Gotfryd