  • Data: 2002-02-15 14:37:26
    Temat: Re: czy us moze kwestionowac ...
    Od: "Adam" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości >
    <ciach>
    > urzad skarbowy domaga sie ode mnie przedstawienia umowy z
    > kontrahentem, na podstawie ktorej wykonywalem usluge?
    > czy ma do tego prawo?
    > przeciez nie mam obowiazku zawierac umowy na pismie z kazdym,
    > komu udzielam uslugi?

    Istotnie - nie masz. Rodzaje umów, które powinny być zawierane bezwzględnie
    na piśmie określa kodeks cywilny i przepisy szczególne. W tym przypadku nie
    ma takiego obowiązku.

    > jak rozmawiac z us?

    W jaki sposób US domaga się? Ustnie, pisemnie, dzwonią do żony, nachodzą w
    domu? Jest postępowanie, trwa kontrola - napisz coś więcej, jeśli oczekujesz
    konkretnej informacji. Zacytuj fragment pisma. Albo idź do doradcy.

    Ogólna rada - zapytaj (pisemnie) - o wskazanie podstawy prawnej na podstawie
    której żądają umowy. Ale to ma sens wtedy, jak oni coś do Ciebie pisali -
    jak sobie pogadujesz z Panią w korytarzu na drugim piętrze, to problem jest
    na razie z gatunku hipotetycznych.

    Pozdrawiam

    EdAd