  • Data: 2002-04-08 14:04:38
    Temat: Re: czy trzeba amortyzowac ST ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Apr 2002, biedronek wrote:
    [...Maciek...]
    >+ > > Planuje w ciagu ~roku sprzedac auto, wiec zysk z amortyzowania bylby dla
    [...]
    >+ > jesli w ciagu roku sie go pozbedziesz , to proponuje jednorazowo w koszty
    >+
    >+ wartość ma >>>3,5tys.

    Z definicji ŚT: "przeznaczony do używania ponad 12 miesięcy".
    Nigdzie nie napisali że po tym okresie musi się rozpaść :) !
    Był tu uczestnik, który twierdził że komputerów nie wpisuje
    na ŚT: kupuje, uzywa 10..11 miesięcy i sprzedaje...
    TYLKO - trzeba się pilnować: przekroczenie okresu ponad 11
    miesiac ma skutki szczegółowo opisane w Ustawie ! (odsetki
    wstecz do zmniejszenia sumy do poziomu amortyzacji).

    Wracając do oryginalnego pytania: nie dalej jak wczoraj
    widziałem czyjś post przypominający, że takie "nienaliczanie"
    może przy odrobinie chęci ze strony kontrolera być potraktowane
    jako umyślne zaniżanie kosztów (!) - i podstawę do podważenia
    rzetelności ksiąg.
    Prawdę mówiąc jakby ktoś ZNAŁ taki przypadek (lub wyrok)
    to ciekaw jestem... *Jakaś* logika w tym, IMHO czysto
    czepialska :] (bo Skarb zarabia a podejrzenia o "wyciaganie
    z czarnego rynku" - skoro "papiery" są - nie widać !)

    Pozdrowienia, Gotfryd