eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy rozliczac sie w Polsce z dochodow uzyskanych w Anglii...? › Re: czy rozliczac sie w Polsce z dochodow uzyskanych w Anglii...?
  • Data: 2006-03-31 14:03:21
    Temat: Re: czy rozliczac sie w Polsce z dochodow uzyskanych w Anglii...?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Mar 2006, złodziej podatków. wrote:

    > zapłaci tego podatku. Polak potrafi. Ten akt prawny nie powinien nazywać się "
    > O unikaniu podwójnego opodatkowania " Tylko " O opodatkowaniu dochodów
    > uzyskanych za granią " Ten tytuł wprowadza skutecznie w błąd. Bo faktycznie
    > dochody uzyskiwane za granicą są opodatkowane dwukrotnie.

    Ekhm... stanowczo podważasz moje stanowisko, wobec czego muszę
    stanowczo zaprotestować :]
    Podatek który muszą DOPŁACIĆ w Polsce pracujący w Anglii wynika
    wyłącznie z RÓZNICY między opodatkowaniem w .pl i .gb !!!

    Nie jest to "wprost różnica" - ale co do zasady się do tego
    sprowadza. I to *horrendalne podatki* w Polsce są przyczyną
    dla której pracujący za granicą muszą DOPŁACAĆ!!
    Jakby podatki w .pl były *takie same* jak w Anglii, to na mocy
    zarówno ustawy jak i "umowy o unikaniu" nie dopłacaliby NIC.

    Musielby wypełnić kwit z którego by wynikało "podatek do
    zapłaty: ZERO".

    To że mamy 40% od niskiej kwoty powoduje że trzeba 20% (albo
    i więcej, bo "angielska" stawka z uwględnieniem RÓWNIEŻ
    większej kwoty wolnej może być niższa niż 20%) DOPŁACIĆ.

    I bardzo proszę o nie wyskakiwanie "kosztami życia".
    Głównie różnica wynika z *jakości życia*, IMHO. Jak ktoś sobie
    palnie luksus mieszkania w apartamentowcu to pewnie nie ma
    tak bardzo taniej niż w Anglii, a jak mieszka w slumsach (trzeba
    sobie obejrzeć różne "stare dzielnicy" tu i ówdzie w kraju)
    to proszę nie żałujcie mu że ma "niskie koszty życia".
    Naprawdę.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)