  • Data: 2002-04-03 11:07:11
    Temat: Re: czy mozna podjac DG przed jej zgloszeniem?
    Od: "Mundek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    news:a8en9v$m78$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Praktycznie najwazniejszy jest obrot, czyli sprzedarz.
    > jesli dokona Pan sprzedarzy przed rejestracja to bedzie STRASZNIE.
    >
    > Cos tam moze sobie Pan przed rozpoczeciem dzialalnosci przygotowac.
    >

    > Najpierw musi Pan isc do urzedu miasta i dokonac wpisu do ewidencji.
    > TAM sie Pan dowie ile bedzie Pan czekal. Po dokonaniu wpisu
    > to kuz pare dni (byc moze nawet jeden).
    >
    > 2 - urzad statystyczny - REGON
    > 3 - US (VAT) - NIP firmy jesli spolka poza tym rejestracja i ew wybor
    > zwolnienia.
    > 4 - US(PIT)
    > i juz mozna sprzedawac.

> [...]
    Bardzo dziekuje. W zasadzie to bardzo slabo sie w tym wszystkim orientuje -
    jesli moglby ktos podac linka gdzie cala procedura zwiazana z otwieraniem i
    prowadzeniem DG jest w przystepny sposob opisana to bylbym wdzieczny.
    Wiem ze sprzedawac nie moge, a jezeli cos kupie lub wynajme (np lokal) przed
    rejestracja to czy potem bede to mogl jakos wszystko poukladac (np wliczyc w
    koszty prowadzenia DG albo cos w tym stylu, nie wiem moze odpis VAT) zeby
    bylo w porzadku dla urzedow?